Kiriman cerita lucu yang tidak tersiar di Gelihati

Monday, September 06, 2004

MINTAK NAIK GAJI....

Tersebutlah alkisahnya sorang mamat ni nak mintak naik gaji....

Nama pekerja: ZAKARIA (hmmm...kalau nak tau nama sebenar, IA tu mintak tolong sensor sendiri la yea...)

Perihal: Mintak naik gaji
Bersama dengan ini saya dot...dot...ingin meminta kenaikan gaji dengan alasan-alasan berikut:

-Saya melakukan pekerjaan berhubung dengan keadaan fizikal.
-Saya bekerja di satu daerah pedalaman.
-Saya bekerja dengan menggunakan kepala terlebih dahulu.
-Saya bekerja di tempat yang lembab.
-Saya bekerja di ruang yang gelap dan tidak mempunyai aliran udara yang segar.
-Dan yang paling penting pekerjaan saya ni terdedah kepada penyakit.

Jawapan dari Jabatan Sumber Manusia:
Setelah mempertimbangkan permintaan dan perjanjian
Yang diberikan,kami menolaknya dengan alasan2 yang berikut:

-Anda bukannya bekerja sampai 8 jam pun..
-Kami mendapati anda selalu tertidur selepas melakukan tugas
yang waktunya bukanlah terlalu panjang.
-Anda tidak selalu berada di posisi yang telah di tentukan,
bahkan sering pergi ke tempat lain.
-Anda tidak mempunyai inisiatif,selalu perlu di tekan dan dirangsang
untuk memulakan pekerjaan.
-Anda mengabaikan peringatan kesihatan,dengan tidak menggunakan
pakaian pelindung yang semestinya.
-Anda tidak suka atau malas bekerja dalam dua shift.
-Kamu kadang-kala meninggalkan tempat kerja kamu sebelum
kerja selesai.
-Dan yang paling mustahak adalah,kamu selalu memasuki
dan meninggalkan tempat kerja dengan membawa dua buah
bungkusan yang bentuknya amatlah mencurigakan.

KUANGGGGG...KUAAANGGGG...KUAAANNGGGG....


---- sumbangan: tom kughuih

25 Comments:

Post a Comment

<< Home